-
AUTOKOLEKCJA WELLY 1:34 - Mały Fiat 126p - "Maluch"
Fantastyczny model poczciwego Malucha Fiata 126p przeniesie nas w lata 80 i 90-te XX wieku..Samochód wykonany z metalu oraz elementów plastikowych - wnętrza i podwozia, posiada otwierane drzwi. Długość samochodu 11cm, wys. 4,6cm, szer. 5cm. Malowany...
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 14.5 |
Dostępność | Mało 10 szt |
Waga | 0.2 kg |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 502368682
Zostaw telefon |
Fantastyczny model poczciwego Malucha Fiata 126p przeniesie nas w lata 80 i 90-te XX wieku..Samochód wykonany z metalu oraz elementów plastikowych - wnętrza i podwozia, posiada otwierane drzwi. Długość samochodu 11cm, wys. 4,6cm, szer. 5cm.
Malowany jest oryginalnym lakierem samochodowym
Dla przypomnienia zamieszczamy króciutką historię powstawania i rozwoju tego auta. Można ją opwiedzieć dziecku, jako ciekawostkę.
Polski FIAT 126P produkowany w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej i Tychach od 1973 r. jest licencyjnš odmianą samochodu FIAT 126.
W modelu FIAT 126, którego produkcję rozpoczęto w 1972 r., zostały
wykorzystane wszystkie doświadczenia z eksploatacji poprzednich modeli
i zastosowane poprzednio (stopniowo) wprowadzane ulepszenia. Charakterystyczny jest znaczny wzrost mocy silnika (z 13,2 kW do 16,9 kw -tj. z 18KM do 23 KM), dzięki zmianie profilu krzywek wałka rozrządu, komory spalania i typu gaźnika (pojemność silnika 594 cm3).
Dalsze istotne zmiany w modelu 126 to:
- wzrost maksymalnego momentu obrotowego (do 39 Nm ,tj. 4 kGm
- zastosowanie synchronizacji włączania II, III, IV biegu,
- dwuobwodowy układ hamulcowy,
- tzw. bezpieczna (dzielona) kolumna kierownicy,
- tarcze kół bez kołpaków,
- Zmiana położenia zbiornika paliwa - pod tylnym siedzeniem (powiększająca pojemność bagażnika i jednocześnie zmniejszająca niebezpieczeństwo pożaru przy uderzeniu przodem pojazdu o przeszkodę),
- powiększenie powierzchni oszklonych.
Był to wiec samochód w pełni dojrzały konstrukcyjnie, Co nie znaczy, że nie ulegał on dalszym zmianom i ulepszeniom.
W 1977 r. mały FIAT został zmodernizowany zarówno w wersji oryginalnej (126), jak i polskiej (126P). Zmiany modernizacyjne dotyczyły silnika i wyposażenia.
Polskim odbiorcom zaprezentowano (w połowie 1977 roku) następujące odmiany samochodu Polski FIAT 126P:
ˇ 126P-650 z silnikiem o zwiększonej pojemności - do 652 cm3 nową estetyczną i funkcjonalną plastykową nakładkę tablicy rozdzielczej z wnęką na radioodbiornik, poszyciem wnęk bocznych Przystosowanym do mocowania bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa dzielonym dywanikiem podłogi i klawiszowymi Wyłącznikami świateł i blokadą siedzeń przednich.
ˇ 126P-650S na bazie modelu standardowego 650- z bogatszym wyposażeniem zwiększającym wygodę i bezpieczeństwo jazdy, tj. przednie siedzenia z regulacją pochylenia oparcia, wyłącznik zapłonu z blokadą kierownicy, tylna szyba ogrzewana, regulator pracy wycieraczek itp.
ˇ 126P-650L ze wzmocnionym układem hamulcowym i nowymi tarczami kół, prądnicą prądu przemiennego (alternatorem) o mocy 500 W, sygnalizacją niskiego poziomu płynu hamulcowego w plastykowym zbiorniku i sygnalizacją zaciągniętego hamulca ręcznego. Pokrywa bagażnika tego samochodu jest wyposażona we wspornik blokujący ją w położeniu otwarcia, siedzenia przednie są rozkładane ,tylne boczne szyby odchylają się na zewnątrz, obicia tapicerskie siedzeń są wykonane z welutyny. Samochód jest wyposażony w tzw. światła awaryjne, rynienki dachu mają listwy ozdobne, a przednie i tylne zderzaki ozdobne czarne nakładki na końcówkach.
ˇ 126P-650K zbudowany na bazie modelu 650L ze wzmocnionymi zderzakami przednimi, wyposażonymi w nakładki z tworzywa sztucznego, listwami ochronnymi (również z czarnego tworzywa) na bokach nadwozia, zewnętrznym lusterkiem wstecznym, tapicerką wnętrza z tkaniny igłowej, przednimi siedzeniami o bardziej ,,anatomicznym" kształcie, kołem kierownicy z nakładką z pianki poliuretanowej, bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa, półką i miejscem na głośnik pod tablicą rozdzielczą i wieloma drobniejszymi dodatkami.
- Producenci