-
AUTOKOLEKCJA WELLY 1:34 - FSO POLONEZ CARO PLUS
Symbol:
197216H
Nowa Autokolekcja Welly, w nowej szacie graficznej, przedstawia długo oczekiwany oryginalny model samochodu "Polonez Caro Plus" w skali 1:34. Samochód wykonany z metalu z plastikowymi elementami, otwierane drzwi. Malowany oryginalnym lakierem samocho...
24.00
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 15 |
Dostępność | Mało 7 szt |
Waga | 0.2 kg |
Kod kreskowy | 4895900360004500 |
EAN | 4895900360004500 |
Zamówienie telefoniczne: 502368682
Zostaw telefon |
Nowa Autokolekcja Welly, w nowej szacie graficznej, przedstawia długo oczekiwany
oryginalny model samochodu "Polonez Caro Plus" w skali 1:34.
Samochód wykonany z metalu z plastikowymi elementami, otwierane drzwi. Malowany oryginalnym lakierem samochodowym.
długość modelu: 11,5 x 5 x 4cm
Trochę historii:
Historia Poloneza rozpoczyna się wraz z końcem 1972 roku, kiedy to na najwyższym szczeblu partyjnym ustalono linię rozwoju produktów FSO. Zaplanowano wprowadzenie następcy dla przestarzałego modelu Fiata 125p. Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie rozpoczęła produkcję 3 maja 1978 i kontynuowała ją do 22 kwietnia 2002. Polonez konstrukcyjnie opierał się na poprzedniku, ale przez cały okres produkcji przeszedł kilka większych modernizacji. W czerwcu 1991r. rozpoczęto produkcję modelu Caro, a w 1997 roku nastąpiła ostatnia znacząca modyfikacja - modele Plus. Łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach.
Historia Poloneza rozpoczyna się wraz z końcem 1972 roku, kiedy to na najwyższym szczeblu partyjnym ustalono linię rozwoju produktów FSO. Zaplanowano wprowadzenie następcy dla przestarzałego modelu Fiata 125p. Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie rozpoczęła produkcję 3 maja 1978 i kontynuowała ją do 22 kwietnia 2002. Polonez konstrukcyjnie opierał się na poprzedniku, ale przez cały okres produkcji przeszedł kilka większych modernizacji. W czerwcu 1991r. rozpoczęto produkcję modelu Caro, a w 1997 roku nastąpiła ostatnia znacząca modyfikacja - modele Plus. Łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach.
Polonezy wykorzystywane były głównie w służbach mundurowych - policji, straży pożarnej, w wwrsji kombi pełniły funkcje karetek pogotowia. Dziś jest już historią "przesiadanie się na polonezy" premiera Pawlaka. W dobie kryzysu, ówczesny praemier Polski Waldemar Pawlak zarządził wprowadzenie tych samochodów do służb jako przykład oszczędności rządu i aby wesprzeć rodzimy przemysł samochodowy. Stąd aż tyle ich pełniło rolę wozów służbowych. najbardziej znane były jednak w wersji policji. Trudno zapomnieć widok niebieskiego Poldka z białym pasem, wychylającego się zza krzaka! Dziś to już historia, choć tyle polonezów widzi się jeszcze na naszych drogach.Niemniej jednak auto to w pełni już zasłużyło sobie na miano samochodu kultowego.
3 maja 2008r. minęło dokładnie 30 lat od uruchomienia w Polsce pierwszej linii produkcyjnej Poloneza.
3 maja 2008r. minęło dokładnie 30 lat od uruchomienia w Polsce pierwszej linii produkcyjnej Poloneza.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
- Producenci